چهارشنبه ۲۶ شهریور ۰۴

رنگ پودري | دنياي مصرف رنگها و پوششهاي پودري

۷ بازديد

رنگ پودري

رنگ پودري | دنياي مصرف رنگها و پوششهاي پودري | امروزه تقريبا هر قطعه فلزي با رنگ و پوشش پودري رنگ آميزي ميگردد. با توسعه علم زمينه مصرف رنگهاي پودري به قطعات غير فلزي هم توسعه يافته و با استفاده از رنگهاي پخت شونده با اشعه uv و IR تقريبا امكان رنگ اميزي تماني قطعات ممكن شده است. با استفاده از رنگهاي پلي اورتان امكان استفاده از رنگهاي پودري با ضخامت كم هم ممكن هست. نهايتا بايد گفت رنگها و پوششهاي پودري در مسير توسعه هستند.


شركت سايان رنگ به عنوان خود كفاترين شركت توليد كننده رنگ پودري در ايران پس از مدت ها تلاش بي وقفه در اوايل مهرماه ۱۳۸۰ اقدام به توليد رنگ پودري نموده و محصولات خود را در غالب رنگ هاي تخصصي ( چكشي , چرمي و ….) بصورت آزمايشي به بازار مصرف عرضه نمود.

اين شركت با تكيه بر تلاش مداوم و مستمر و به كار گيري كادر فني و تخصصي خود در طي مدت زمان ۱۰ سال توليد رنگ پودري در ايران و با استفاده از تجربه چندين ساله در نو آوري توليد محصولات و نيز حل مشكلات خط توليد شركت هاي مختلف ، تضمين موفقيت برخي از شركت ها ي توليدي( كه حتي فراتر از انتظار مديران آنها بوده و مي باشد) تاسيس و راه اندازي شد.

بررسي مزاياي رنگ پودري

    امكان دستيابي به ضخامت بالا بدون شره
    خطر آتش سوزي خيلي پايين
    ضايعات و پرت مواد بسيار اندك
    دوستدار محيط زيست و فقدان حلال ها (هيچ تركيب آلي فراري آزاد نمي شود) كه در نتيجه سبب كاهش بيماري هاي تنفسي و عفونت هاي ريوي مي شود.
   داشتن قابليت تميز كاري آسان
    مقاوم در مقابل نفوذ گرد و غبار و لكه هاي ناشي از روغن و چربي
    سطوح رنگ آميزي شده با رنگ هاي پودري، سطوحي يكنواخت و غير متخلخل مي باشد كه سبب مي شود در مقابل نفوذ باكتري ها و ويروس ها مقاوم باشد.
    آلودگي كمتري توليد مي كند و به افراد صدمه نمي زند.

بررسي معايب رنگ پودري

    امكان تغيير از رنگي به رنگ ديگر در فرآيند توليد و مصرف وجود ندارد.
    عدم امكان دستيابي به ضخامت خيلي نازك
    عدم امكان اعمال بر روي قطعات بزرگ مثل كشتي ها
   احتياج به كوره جهت خشك شدن
    هزينه هاي بالاي راه اندازي
    بازار هدف خيلي محدود

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.